poniedziałek, 23 lutego 2015

Daktylowe kakao karmelowe. Recenzja mleka Good Hemp.

Alleluja, blogspot działa!
Dzięki temu mogę wreszcie zrecenzować dla Was mleko konopne od Good Hemp.

Zdaje się, że już o nim kiedyś wspominałam na łamach bloga- smakowo to jedno z moich ulubionych na rynku.
Zacznę jednak od składu i wartości odżywczych.

W szklance takiego mleka jest: 98 kcal, 0,1g białka, 8,5g węglowodanów i 6,3g tłuszczu. Mleko wzbogacone jest też wapniem i witaminą D w takim stopniu, aby zawartość nie odbiegała od mleka krowiego. To się chwali.
Kiedy się jednak spojrzy na skład- nie wygląda to tak różowo.
Cytuję: woda, ekstrakt z konopi jadalnych (2,5%), ryż, skoncentrowany ekstrakt soku winogronowego, wzbogacone wapniem z glonów morskich i wit. D2, emulgator, sól morska.
Bardzo fajnie, że mleko słodzone jest dodatkiem ryżu i soku winogronowego zamiast cukru. Emulgator mi osobiście nie przeszkadza. Niska zawartość konopi niestety już uderza! Moim zdaniem tę zawartość należałoby co najmniej potroić. Na pewno mleko byłoby wtedy smaczniejsze. Owszem, zyskałoby na kaloryczności, ale jeżeli dla kogoś byłby to problem, mógłby go używać mniej.

Jeżeli chodzi o smak, mimo rozczarowującej ilości konopi jest więcej niż bardzo dobry. Mleko jest gęste i jakby tłustawe w smaku (zapewne zasługa emulgatora), dość delikatne, neutralne. Dzięki tym cechom jest bardzo uniwersalne. Najlepiej sprawdza się w owsiankach oraz napojach na gorąco- nadaje im kremową konsystencję i pozwala wybrzmieć innym smakom. Nada się też do dań na ostro, np. jako baza wegańskiego sosu beszamelowego.
Bardzo dobrze gra z owocami w koktajlach.

Skoro wspomniałam o gorących napojach, to pora przejść do gwoździa programu.
Na pomysł słodzenia kakao daktylami nie wpadłam sama. Przepis Jadłonomii na takie cudo był jak cios obuchem w łeb- tak proste i tak genialne! Od tamtego czasu daktylowe kakao jest już w stałym kanonie moich słodkich wytworów. Zdążyłam przez ten czas wypracować sobie ulubione proporcje oraz wyrobić preferencje co do użycia mleka. Tak naprawdę każde się nada, może nieco mniej polecałabym tylko ryżowe. Najlepsze jednak będzie dobrej jakości mleko sojowe, orzechowe lub właśnie konopne.
Użycie daktyli oraz dodatek karobu sprawiają, że kakao zyskuje lekko karmelowy posmak. Karmel bez użycia szatańskiego cukru- jak tu go nie kochać? ☺





sobota, 7 lutego 2015

Focaccia z amarantusem, pomidorami, konopiami i rozmarynem. Recenzja Good Seed.

Kolejny ciekawy produkt z paczki od Good Hemp- Good Seed Italian Herbs, czyli konopie z włoskimi ziołami.


Ziarna konopi same w sobie bardzo mi smakują jako dodatek do potraw- są jak połączenie słonecznika i orzechów. Te tutaj wzbogacone są ziołami, co w założeniu miało sprawić, że takie ziarenka staną się też doskonałą przekąską między posiłkami. Ciężko mi wyobrazić sobie siebie wcinającą takie drobne nasionka prosto z opakowania, więc chyba ten zamysł nie jest do końca trafiony.



Same w sobie nie są spektakularne- zioła są mało wyczuwalne w smaku, przeważa smak konopi. Zdają się być zostawione w stanie surowym, chociaż nie ma na ten temat informacji na opakowaniu ani na stronie- to może sugerować, że zaistniała jednak jakaś obróbka termiczna nie do końca zgodna z filozofią raw food, ale na pewno nie były one prażone w wysokiej temperaturze.

czwartek, 5 lutego 2015

Proteinowe placki bezglutenowe

Wykorzystywania protein konopnych ciąg dalszy.
Polecam z całego serca dodawać je do porannych, słodkich placków! Nadają bardzo ciekawego zapachu i smaku, a szczególnie dobrze komponują się z karobem i kakao.

Przygotowałam je z pełnoziarnistej mąki gryczanej, dzięki czemu również bezglutenowcy mogą się nimi raczyć. Porcja z przepisu jest naprawdę solidna- najedzą się nią nawet dwie osoby. Całość to ok. 30,4g białka- moim zdaniem jest to dość przyzwoita ilość.

Zjedz je rano z kimś, kogo lubisz, podawaj z czym chcesz. Polecam owoce, ulubione siekane orzechy, bezcukrowy dżem albo masło z orzechów czy pestek. A jak jesz śniadanie sam(a) i nie dasz rady wchłonąć wszystkich- będziesz mieć fajną przekąskę potreningową na wynos.




wtorek, 3 lutego 2015

Recenzja białka konopnego Good Hemp. Proteinowe kulki bakaliowe.

Laptop po tygodniu niesprawności wrócił do żywych, a ja mam dla was serię ciekawych recenzji!
Nawiązałam współpracę z Good Hemp Polska. Tydzień temu dotarła do mnie paczka z produktami do testów. Na pierwszy ogień idzie białko konopne.






Na początek trochę danych żywieniowych. W 100g takiej odżywki znajdziemy 47g białka, 15,4g węglowodanów oraz 12,5g tłuszczu. Sugerowana porcja takiej odżywki to 30g, czyli dwie miarki. Daje nam to ok. 14g białka.

Dla wielu bywalców siłowni jest to stosunkowo mało, dodatkowo przeszkadzać może obecność innych makroskładników.
Dla mnie jednak dodawanie 14g białka np. do smoothie (które samo w sobie może mieć do kilkunastu gramów protein z zieleniny, mielonych pestek itp.) to za dużo, dlatego zazwyczaj korzystam z 1/2-2/3 zalecanej porcji.

Zawiera wszystkie aminokwasy egzogenne. Dodatkowo jest w 100% RAW, osoby na witariańskiej diecie mogą śmiało po nie sięgać. To olbrzymi plus, w ten sposób zachowanych jest więcej składników odżywczych.


poniedziałek, 26 stycznia 2015

Oh army, Fire Workout i Maraton Pole Dance!

Ostatnio sportowo sporo się u mnie dzieje!
W styczniu, w ramach różnych promocyjnych akcji, można było wziąć udział w ciekawych sesjach treningowych za darmo. Grzechem byłoby nie skorzystać.




Jedz warzywa!

Jedz owoce!

Ananas (1) Arbuz (2) Awokado (7) Banany (27) Borówki (1) Brzoskwinie (2) Czereśnie (1) Gruszki (6) Jabłka (15) Jagody (4) Kiwi (1) Maliny (2) Mango (2) Nektarynki (1) Pomarańcza (6) Suszone owoce (36) Truskawki (12) Wiśnie (3) Śliwki (4)

Skąd bierzesz białko?

Białko (2) Bób (6) Ciecierzyca (6) Fasola (13) Fasolka szparagowa (3) Groch (3) Groszek (5) Soczewica (9) Soja (8) Tempeh (2) Tofu (47)

Zdrowiej...

Bez glutenu (114) Bez oleju (96) Niesłodzone (40) Raw (14)

Kuchenne podróże