poniedziałek, 27 lipca 2015

Miętowy bób-hummus

Pamiętam, jak w zeszłym roku przyszło mi do głowy, aby zrobić hummus z bobu. Wydawało mi się to oryginalne i ciekawe, bo pomysł wpadł niezależnie. Zajrzałam do internetu i okazało się, że to przepis znany i lubiany. Na każdym większym blogu pojawiał się bobowy hummus.
Stwierdziłam więc wtedy, że nie ma sensu być epigonem i częstować wszystkich przepisem na coś, co jest już trochę oklepane.
Wiem, głupek ze mnie!

Ostatecznie hummus z bobu nie jest tak popularny jak ten ciecierzycowy czy nawet grochowy. Poza tym każdy ma swoją wersję tego przysmaku i to jest piękne. Nie mówiąc o tym, że może ktoś jednak nie miksował bobu z tahini, cytryną i czosnkiem. Może komuś przypomnę, że to świetny pomysł na zagospodarowanie bobu, gdy już znudzi się wyjadanie go prosto z miski bez żadnych dodatków (też tak robicie?).




środa, 22 lipca 2015

Koktajl z arbuza i mrożonych owoców

Przepis banalny. Zmroź swoje ulubione kwaśne letnie owoce i zmiksuj z wypestkowanym arbuzem.  Już.

Arbuza w koktajlach odkryłam już w zeszłym roku, ale dopiero w te wakacje stał się on moją ulubioną bazą. Pierwszy raz coś wyprzedziło banany.
Nadaje konsystencji, słodzi i nie trzeba już dodawać wody. Chyba że lubicie rzadsze smoothies, ale nawet wtedy dodatkowego płynu nie musi być wiele. 

Jakie owoce będą pasować? Truskawki (już po sezonie, ale może macie pomrożone?), wiśnie, borówki, agrest. Dzisiaj proponuję maliny i czerwone porzeczki.
Mięta jest opcjonalnym dodatkiem, ale nie wahajcie się jej dorzucić, jeśli akurat macie ją pod ręką.

Właśnie tak ostatnio wyglądają moje śniadania. Z całym szacunkiem dla owsianek, kaszy jaglanej i placków, ale w parny poranek odpalanie gazu i ciężkie jedzenie to ostatnie, na co mam ochotę.

Nie wiesz jak sobie ulżyć podczas upałów? Do dzieła!




piątek, 10 lipca 2015

Nowe białeczko- GOOD Gym Shake. Plany sportowe na wakacje.

Już jakiś czas temu dostałam od Good Hemp białko GOOD Gym Shake. Ze względu na różne zobowiązania zwlekałam trochę z recenzją, ale dzięki temu udało mi się przetestować ten produkt w różnych konfiguracjach.

Abstrahując od uprawiania sportu i zaspokajania potrzeb łaknącego regeneracji organizmu, bardzo lubię używać izolatów białka w kuchni, dają szerokie pole do popisu.
Tutaj i tutaj znajdziecie poprzednie recenzje tego typu produktów.




Jedz warzywa!

Jedz owoce!

Ananas (1) Arbuz (3) Awokado (9) Banany (28) Borówki (1) Brzoskwinie (2) Czereśnie (1) Gruszki (6) Jabłka (17) Jagody (4) Kiwi (1) Maliny (3) Mango (2) Nektarynki (1) Pomarańcza (7) Suszone owoce (40) Truskawki (12) Wiśnie (3) Śliwki (4)

Skąd bierzesz białko?

Białko (3) Bób (7) Ciecierzyca (7) Fasola (13) Fasolka szparagowa (3) Groch (3) Groszek (5) Soczewica (10) Soja (8) Tempeh (2) Tofu (52)

Zdrowiej...

Bez glutenu (125) Bez oleju (106) Niesłodzone (44) Raw (17)

Kuchenne podróże