piątek, 21 listopada 2014

Top 5 ulubionych przekąsek dających kopa energii

Duża ilość obowiązków na studiach i niemalże codzienne treningi potrafią dać mi w kość. Chciałabym być wiecznie wypoczęta i wyspana, aby mieć stale dużo energii do działania, ale rzeczywistość wygląda tak, że często kładę się spać po północy i wstaję mocno rano, np. przed siódmą lub jeszcze wcześniej. Kawa owszem, pomaga w chwilach kryzysu, ale staram się od niej nie uzależniać.

Aby trochę się pokrzepić, dodać sobie sił przed treningiem lub wysiłkiem umysłowym, pogryzam różne energetyzujące przekąski. Mam kilka ulubionych typów, którymi chciałabym się podzielić.




środa, 19 listopada 2014

Raw Choco Chia Pudding

Surowe kakao jest najlepsze na świecie. Serio. Mocniejsze, intensywniej czekoladowe. Od razu stawia na nogi, dlatego dobrze jest je dodać do śniadania. Trochę głupio byłoby podgrzewać takie kakao w owsiance ☺, dlatego proponuję wmiksować je w całkowicie surowe danie, czyli pudding chia.
Być może przy coraz niższych temperaturach śniadanie z lodówki średnio do was przemawia, ale wystarczy szczypta rozgrzewającego chili, aby i takim śniadaniem pokrzepić się dobrze przed wyjściem.




wtorek, 18 listopada 2014

Best Seler

W Warszawie otworzyła się kolejna, po Krowarzywa, wegańska burgerownia- Best Seler. Jako że pierwszy  w stolicy lokal z roślinnymi burgerami jest już niemalże kultowy, nieuniknione będą porównania.

Knajpka mieści się przy ulicy Waryńskiego 9, blisko Politechniki. Pierwszy plus za lokalizację.
Drugi plus- w miarę przestronny lokal o ciekawym, recyklingowym wystroju. Nie czuć silnego zapachu smażeniny, chyba że akurat ruch jest większy i na zapleczu coś się za mocno zesmażyło.

Wybór burgerów jest całkiem ciekawy- okara, jaglany, selerowy, buraczany, z tofu, seitanowy, grzybowy. Ceny od 12 do 16 zł- do przyjęcia. Fajne sosy, m.in. pasta z cieciorki albo BBQ. Bułki do wyboru do koloru- grahamka, ziarnista albo bezglutenowa za dopłatą 2 zł. Niby wszystko fajnie, ale jednak niezupełnie.




wtorek, 11 listopada 2014

Surowy krem z papryki i pomarańczy

Połączenie papryki i pomarańczy wielbię od dawna. Zupy kremy z ich udziałem zawsze podgrzewałam, ale w sumie- dlaczego by nie spróbować na surowo? Sezon na paprykę w pełni, pomarańcze też już robią się coraz smaczniejsze i tańsze. Dodatkowo mamy przed sobą okres, w którym warto się dowitaminizować.





sobota, 8 listopada 2014

Ulubione kotlety z soczewicy. Bezglutenowe.

Te kotlety zrobiłam pierwszy raz dokładnie rok temu. Totalnie przypadkiem sparowałam różne rzeczy, które akurat miałam w szafkach i lodówce. Byłam zachwycona, że takie proste składniki dają tak cudownie pyszny efekt!

Robiłam je od tamtego czasu dość często, obiecując sobie, że spiszę kiedyś proporcje, zrobię zdjęcie i wrzucę je na bloga. W międzyczasie zmieniał się trochę sposób ich doprawiania, dodawany zagęstnik, ale parę rzeczy pozostało niezmiennych.

To, co nadaje tym kotletom wyjątkowy smak, to namoczone siemię lniane, płatki drożdżowe, czerwona cebula i... przyprawa do kurczaka. Siemię sprawia, że kotlety mimo procesu pieczenia pozostają miękkie w środku, nie schną całe na wiór. Reszta wymienionych składników podkręca smak i aromat, radzę żadnego z nich nie pomijać. I nie bójcie się tej kiepsko nazwanej przyprawy, nikt wam nie dorzuci w pakiecie martwego zwierzęcia. Pilnujcie tylko, żeby mieszanka składała się z samych naturalnych przypraw, żadnych wzmacniaczy smaku.

Kiedyś zagęszczałam kotlety bułką tartą, później przerzuciłam się na mielone płatki owsiane i otręby. Teraz dbam również o bezgluciowych czytelników, więc użyłam tym razem mielonych płatków jaglanych. Sprawdzają się bardzo dobrze, możecie też użyć płatków z niepalonej gryki.

A jeśli bardzo chcecie, to nikt Wam nie broni sobie te kotlety usmażyć na odrobinie oleju. ☺





Jedz warzywa!

Jedz owoce!

Ananas (1) Arbuz (2) Awokado (7) Banany (25) Borówki (1) Brzoskwinie (2) Czereśnie (1) Gruszki (6) Jabłka (13) Jagody (4) Kiwi (1) Maliny (2) Mango (2) Nektarynki (1) Pomarańcza (5) Suszone owoce (31) Truskawki (12) Wiśnie (3) Śliwki (4)

Skąd bierzesz białko?

Bób (6) Ciecierzyca (6) Fasola (11) Fasolka szparagowa (3) Groch (3) Groszek (4) Soczewica (9) Soja (8) Tempeh (2) Tofu (46)

Zdrowiej...

Bez glutenu (109) Bez oleju (87) Niesłodzone (35) Raw (13)

Kuchenne podróże