poniedziałek, 26 stycznia 2015

Oh army, Fire Workout i Maraton Pole Dance!

Ostatnio sportowo sporo się u mnie dzieje!
W styczniu, w ramach różnych promocyjnych akcji, można było wziąć udział w ciekawych sesjach treningowych za darmo. Grzechem byłoby nie skorzystać.




piątek, 23 stycznia 2015

Łatwe kotlety z czerwonej fasoli (pieczone bez tłuszczu!).

Nie zamierzałam ich wcale tu publikować. To miał być zwykły obiad, w zasadzie powstał z potrzeby zużycia otrębów zalegających w szafce. W trakcie wyrabiania masy i próbowania jej wykiełkowała myśl: "A może by się nimi podzielić?". Oto są!
O ile smażenie wegańskich kotletów potrafi tuszować pewne niedoskonałości, z pieczonymi jest już dużo trudniej, zwłaszcza, gdy nie chcemy dodawać do nich oleju. Skoro zupełnym przypadkiem zrobiłam kotlety o idealnej konsystencji, nie suche, nie kruszące się, bez oleju- grzechem byłoby Wam nie zdradzić co do nich wrzuciłam!
A w zasadzie... nie wrzuciłam tam niczego szczególnego. Nie ma żadnego magicznego składnika. Widocznie akurat ta konfiguracja nie potrzebuje cudowania.




sobota, 17 stycznia 2015

Kremowe spaghetti ze szpinakiem

Szpinak od dawna był jednym z moich ulubionych warzyw. Dawniej jadłam go przede wszystkim na ciepło- makaron ze szpinakiem, pierogi, tarty, zupy. Dzisiaj wcinam te zielone listki przede wszystkim na surowo, ale lubię też przypomnieć sobie czasem stare smaki.

Długo kombinowałam, co najlepiej dodać do sosu szpinakowego, aby był gęsty, kremowy- jak ten tradycyjny. Sosy na bazie mleka roślinnego i mąki lub gotowych wegańskich śmietanek nie zdały egzaminu. Mleko kokosowe? Ok, ale to jeszcze nie to. Jakieś dwa tygodnie temu naszła mnie ochota na szpinakowe spaghetti i w ramach eksperymentu dodałam krem z namoczonych nerkowców. Bingo!

Nie bez znaczenia są też przyprawy. Nie radzę pomijać płatków drożdżowych czy gałki muszkatołowej. I, błagam, nie zamieniaj czosnku świeżego na suszony!




środa, 14 stycznia 2015

Jamniczek

Jamniczek to jedno z nowszych miejsc na wegańskiej mapie Warszawy.
Tego jeszcze chyba nie było- miejsce dedykowane wegańskim hot dogom. Ba, hot dogom z samorobionymi wkładami, a nie sojowymi parówkami ze sklepu. Brzmi ciekawie, prawda?

Lokal mieści się w Centrum, przy Marszałkowskiej 68/70 (tuż obok znanego już dobrze Laflafu).




poniedziałek, 5 stycznia 2015

Pierwszy poniedziałek 2015. Fotomenu.

Wszyscy zgodnie nienawidzą poniedziałków, dziś więc zainspiruję Was dobrym jedzeniem na koniec tego nielubianego powszechnie dnia tygodnia.

Cały grudzień był dość junk foodowy jak na mnie. Sporo wegańskich przetworzonych "szatańskich" produktów (bo przecież można samemu z fasoli zrobić), gdzieś tam wpadały czekolady z masłem orzechowym. Na to wszystko choroba, stres, bezsenność- a więc mniej ćwiczeń. Ciało wołało o pomstę. O dziwo Święta okazały się dla niego odpoczynkiem, zareagowało niewielkim spadkiem wagi i uspokoiło się nieco.

Teraz staram się przywrócić równowagę, zaradzić ospałości i spowolnieniu- nie chcę zapadać w zimowy sen. ☺ W związku z tym kładę większy nacisk na regularniejsze treningi i do swojego codziennego menu wprowadzam jeden całkowicie surowy posiłek. I banan zjedzony na podwieczorek się nie liczy. Ma to być jeden z głównych posiłków, czyli śniadanie, obiad lub kolacja. Na razie są to tylko śniadania lub kolacje, chyba moje przyzwyczajenie do gotowanego obiadu wygrywa... Ale jeszcze pomyślę w tym temacie.

Dlaczego tak? Bo mój układ pokarmowy wtedy lepiej pracuje. Zauważyłam, że mój żołądek najlepiej przyjmuje surowe owoce. Na drugim miejscu są surowe warzywa, ale tak samo dobrze np. reaguję na warzywa gotowane na parze. Mam więcej sił do działania.

Jeden raw posiłek w ciągu dnia mam zamiar zjadać przez cały styczeń. Potem zobaczę. Myślę o Raw Till 4 w niedalekiej przyszłości. Może na wiosnę?



Jedz warzywa!

Jedz owoce!

Ananas (1) Arbuz (2) Awokado (7) Banany (26) Borówki (1) Brzoskwinie (2) Czereśnie (1) Gruszki (6) Jabłka (15) Jagody (4) Kiwi (1) Maliny (2) Mango (2) Nektarynki (1) Pomarańcza (6) Suszone owoce (34) Truskawki (12) Wiśnie (3) Śliwki (4)

Skąd bierzesz białko?

Bób (6) Ciecierzyca (6) Fasola (13) Fasolka szparagowa (3) Groch (3) Groszek (5) Soczewica (9) Soja (8) Tempeh (2) Tofu (47)

Zdrowiej...

Bez glutenu (111) Bez oleju (93) Niesłodzone (37) Raw (13)

Kuchenne podróże